Friday 23 September 2011

Separuh Penuh


Muncul seseorang bertanya kepadaku...
katanya wajahku kelihatan keresahan...
Dia bertanya...
L :Kau kenapa gelisah?


Aku menghulurkan gelas kaca berisi air putih
separuh penuh...lalu aku berkata
N : Ini aku.... :(


Dia terdiam mungkin memikirkan logiknya jawapanku...
lalu dia bertanya lagi...
L : Gelas ini kamu??
N: Separuh penuh itu aku...
    Terisi tetapi tetap kosong...
    Terisi tetapi tiada rasa apa...
    Terisi tetapi kekurangan...


Dia terdiam...lalu aku menyambung kata-kataku...


N : Gelas kaca itu juga aku...pegangkan erat-erat,terlepas nanti berkecai jadinya...


Dia tertunduk mungkin keliru tidak memahami apa maksudku...aku hanya mampu tersenyum... :)
lalu aku bertanya kepadanya...


N : Bole aku tanya??
L : Apa??
N : Kau tahu aku punya kekasih hatikan??
L : Ya...aku tahu itu dan aku tahu kau benar-benar menyayanginya...
N : Kau rasa dia mampu tolong aku tak??
L : Tolong kau??maksud kau??
N : Tolong penuhkan separuh lagi gelas kaca ini....
      Tolong berikan air putih itu suatu rasa...
      Separuh penuh itu hati aku...
      Separuh penuh itu jiwa aku...
      Separuh penuh itu hidup aku...
      Separuh diri aku adalah dia...
L : ?????

No comments:

Post a Comment

KUTUKAN & PUJIAN